dinsdag 24 februari 2009

Stubnitz en de barbaren

Een van de meest bijzondere plekken van de laatste jaren in Amsterdam is zonder twijfel de Stubnitz. Deze voormalige Oost-Duitse vissersboot heeft al meerdere keren aangelegd in Amsterdam en heeft gezorgd voor legendarische feesten. Het zal mensen wel zijn opgevallen dat de boot op dit moment al vrij lang hier ligt en het goede nieuws is dat ze nu zelfs tot eind maart aan de NDSM werf blijven liggen. Het slechte nieuws is dat ze hier al zo lang liggen door problemen met internationale terrorisme regels, en daardoor misschien in geen enkele Europese havenstad meer kunnen aanleggen. Dat zou wellicht het einde betekenen van het cultuurschip. Een goede reden dus om nog naar een van de komende avonden toe te gaan zoals het 10 jarig bestaan van GlobalDarkness (Monster Line Up!).

Ik kwam tijdens de (vroege) grote voorjaarsschoonmaak een cd tegen met opnames uit mijn tijd met Headroom van een van onze eigen legendarische avonden op de Stubnitz. Invasion des Barbares was in 2005 een samenwerking tussen Headroom & Lekkah Band en had een keur aan verschillende artiesten zoals Orgue Electronique, Peel Seamus, ip@biphop.com en vele anderen.
De opnames die ik heb gevonden zijn niet duidelijk gemarkeerd, dus ik weet niet 100% zeker wie je aan het werk hoort. Volgens mij is deze opname van de DubPirates. Als ik het verkeerd heb en het iets anders is van die avond dan hoor ik het graag. Download de mix, let niet op de geluidskwaliteit en voel die live vibe vanuit de kajuit!
De komende dagen zal ik nog een paar opnames van die avond online gooien.

EDIT: okee, het begin is dus DubPirates, vervolgens denk ik Wazari (?) en daarna Lekkah Band in een opname, dus die moet ik knippen van de week. tnx.

zshare: DubPirates / Wazari / Lekkah Band live @ Invasion Des Barbares (4-8-2005)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten